OnePlus lanserar 8-serien

{{errMsg}}

OnePlus lanserar 8-serien

Pressmeddelande 2020-04-13
Premiumflaggskepps-smartphones med industriledande 120hz Fluid display, snabb trådlös laddning och 5G.

New York, 14 april, 2020 – Det globala mobilteknologiföretaget OnePlus lanserar idag sin senaste lineup av premiumflaggskepps-smartphones - OnePlus 8-serien - som inkluderar den ultrapremium OnePlus 8 Pro och det kompakta flaggskeppet OnePlus 8. Med fokus på att leverera den snabbaste, smidigaste upplevelsen för sina tech-savvy användare, utvidgar OnePlus sin signaturhöga uppdateringshastighet till 120Hz, vilket höjer branschens riktmärke igen för premium flaggskeppsenheter.

"OnePlus 8-serien är den mest kraftfulla och vackraste flaggskeppsserien vi någonsin har skapat. Den sömlösa tittarupplevelsen som tillhandahålls av OnePlus 8 Pros branschledande 120Hz-skärm med den eleganta designen och kompakta formfaktorn på OnePlus 8 ger tillsammans en premium användarupplevelse som aldrig tidigare, säger grundare och VD, Pete Lau.

OnePlus 8-serien är också OnePlus första 5G-lineup, vilket gör användare till de första att njuta av de enastående hastigheterna 5G-teknik erbjuder. Till följd av företagets första 5G-enhet som släpptes förra året i Europa och att vara bland de första i branschen som släpper en komplett lineup av 5G-enheter, går OnePlus i bräschen för att inleda 5G-eran.

OnePlus 8 Pro

OnePlus 8 Pro är det senaste tillskottet till OnePlus ultrapremium-segment. OnePlus 8 Pro alla aspekter kalibrerades noggrant för att tillgodose behoven hos de mest kräsna användare. Med branschledande 120Hz-uppdateringsfrekvens och den senaste Qualcomm Snapdragon 865.

OnePlus 8 Pro har branschens mest avancerade 6,78”QHD+ Fluid Display med en ledande 120Hz uppdateringsfrekvens. Med stöd av hisnande, oöverträffad färgnoggrannhet och 1300 nits hög ljusstyrka fick skärmen ett A+ betyg från DisplayMate, den professionella skärmgranskningsinstitutionen. Där matchade och slog skärmen 13 rekord, mer än någon annan smartphone.

Med 120 skärmuppdateringar varje sekund tillsammans med OnePlus unika optimeringssystem, OnePlus Smooth Chain, som ger mer än 280 förbättringar till skärmen för att göra varje tryck, svep och övergång mer exakt och responsiv än någonsin.

Tack vare avancerad rörelseuppskattning, rörelsekompensation (MEMC) -algoritmer, kan videor ses med en förhöjd bildhastighet på upp till 120 bilder per sekund med reducerad rörelsesuddighet och skarpare klarhet.

Robust prestanda

OnePlus 8 Pro drivs av Snapdragon 865 med Qualcomm® Snapdragon™ X55 5G Modem-RF-system, som möjliggör häpnadsväckande multi-gigabit 5G-anslutning och avancerad Wi-Fi 6-prestanda, fotografering av professionell kvalitet med Gigapixel-hastigheter, stationär dator-nivå på spel med ultra-realistisk grafik och intuitiva AI-upplevelser. OnePlus 8 Pro har också en stor RAM-konfiguration och dubbla stereohögtalare som hjälper dig att hantera även de mest krävande uppgifterna.

OnePlus 8 Pro är utrustad med upp till 12 GB av banbrytande LPDDR5 RAM för upp till 30% större processorkraft och förbättrad energi-effektivitet med upp till 20%. OnePlus 8 Pro drivs av Dolby Atmos®, och ger OnePlus 8 Pro bästa möjliga ljud via dualstereo-högtalare, och den nya haptiska vibrationsmotorn ger ett extra lager av dunkande till dina underhållningssessioner.

Komplett kamerakit

Med en 48MP-huvudkamera och en skräddarsydd Sony-sensor, ett 48MP ultrabrett objektiv med ett 120-graders synfält, en telelins med 3x hybrid och 30x digital zoom, och en distinkt färgfilterkamera. Det gör OnePlus 8 Pro till den första mobilen för OnePlus med fyrakamerasystem för att tillgodose behoven hos även de mest krävande fotografer och videografer.

Huvudkameran på 48 MP på OnePlus 8 Pro har en avancerad Sony IMX689-sensor med en stor 1/1,4-tums sensorstorlek, vilket gör det möjligt för användare att fånga mer ljus för ljusare och tydligare bilder även vid svagt ljus. Kameran har också avancerad teknik såsom som dual native ISO och en 2x2-chip-lins, vilket gör det enklare än någonsin att få ett perfekt balanserat foto.

Den 48 MP ultrawide linsen har ett svepande 120-graders synfält med en Sony IMX586-sensor. OnePlus 8 Pro:s ultrawide angle-kamera har högst megapixlar bland smartphones och gör det enklare än någonsin att fånga fler detaljer än någonsin tidigare, även i svagt ljus.

OnePlus 8 Pro kommer också med kraftfull videofunktion. Den är utrustad med hybrid bildstabilisering, som kombinerar optisk (OIS) och elektronisk bildstabilisering (EIS) för mycket mer stabila videor. Och med 3-HDR-teknik har OnePlus 8 Pro högre dynamisk räckvidd, vilket gör bakgrundsbelysnings tydligare, ger mer färgstarka detaljer i både skuggor och väl upplysta områden.

Warp Charge 30 Wireless

OnePlus 8 Pro är den första OnePlus-enheten med den nya och kraftfulla Warp Charge 30 Wireless-laddningslösningen, som kan ge 4510mAh-batteriet 50% ström på bara 30 minuter, vilket gör det till en av de snabbaste trådlösa laddningslösningarna i branschen. Warp Charge 30T, OnePlus unika snabbladdningslösning, kan också ladda batteriet till 50% på bara 23 minuter.

Design

OnePlus 8 Pro kommer i tre färgalternativ: Onyx Black, Ultramarine Blue och Glacial Green. Ultramarine Blue och Glacial Green-alternativen får OnePlus nya generation av mattfrostat glas som ger en enastående mjuk och fin textur.

OnePlus 8

Med en polerad design, enastående display och 5G-anslutning är OnePlus 8 företagets senaste kompakta flaggskeppsenhet.

90 Hz Fluid Display

OnePlus 8 rymliga 6,55” Fluid Display ger en filmupplevelse med en 90Hz-uppdateringsfrekvens för en mäktig upplevelse och en förbättrad responstid för snabb touch-feedback. Och med en färgnoggrannhetsgrad på 0,4 JNCD, garanteras det att varje detalj upplevs som naturlig och true to life.

Med sitt filmiska 20:9-bildförhållande är OnePlus 8 idealisk för filmer, spel och produktivitet. Tack vare stödet för HDR10 och HDR10+ är foton och videor skarpare och mer levande. OnePlus 8 fick också ett exceptionellt A+ betyg från DisplayMate. OnePlus 8 slog eller matchade 10 av deras prestandarekord.

Kamera

OnePlus 8 mångsidiga kamerasystem består av tre kraftfulla kameror som fångar varje ögonblick med fantastisk detalj. Huvudkameran har Sonys 48MP IMX586-sensor för att ta bilder med överlägsen tydlighet. Med en Spectra 480-bildsignalprocessor, som bearbetar fyra gånger fler pixlar än tidigare, kan OnePlus 8 ta ännu tydligare bilder med avancerad HDR-bildbehandling.

Sist men inte minst, en 16MP ultra-wide vinkellins med en 116-graders expansiv vy för att enkelt fota svepande landskap eller stadsvyer med en slående panoramisk effekt.

Prestanda

OnePlus 8 drivs också av Snapdragon 865 med Snapdragon X55 5G Modem-RF-system, vilket hjälper till att leverera multigigabit 5G-anslutning. Med upp till 12 GB förstärkt RAM-minne kommer OnePlus 8-användare att kunna uppleva kraftfullare spel och snabbare multitasking. Det kommer också med upp till 256 GB UFS 3.0-lagring för bland de snabbaste lagringshastigheterna i branschen.

Warp Charge 30T

OnePlus 8 har ett uppgraderat 4300 mAh-batteri, vilket ger 13% mer batteritid än tidigare. Warp Charge 30T laddar batteriet snabbt, 50% på bara cirka 22 minuter, och det laddar nästan lika snabbt även när du använder telefonen.

Design

OnePlus 8 väger enbart 180 gram och är bara 8 mm tjock. OnePlus 8 är en av de mest kompakta och lättaste 5G-telefonerna i branschen.

I likhet med sin Pro-motsvarighet finns OnePlus 8 i Onyx Black och Glacial Green, samt en helt ny färgvariant - Interstellar Glow.

Bullet Wireless Z

Bullets Wireless Z är OnePlus nya trådlösa hörlurar som är framtagna för musikälskare och för att förenkla lyssningsupplevelsen. Med en snabb 10-minutersladdning ger dessa lätta och kompakta öronsnäckor musikuppspelning i upp till 10 timmar, medan en full laddning ger upp till 20 timmars batteritid. De finns i flera färgalternativ: svart, blå, mynta och havre.

OxygenOS

OxygenOS i OnePlus 8-serien har många uppdateringar, oavsett om det är systemikoner, dynamiska bakgrunder eller andra kraftfulla nya funktioner i Android 10. OxygenOS har en "Dark Theme 2.0" skräddarsydd för OnePlus-enheter och optimerad för att vara kompatibel med ännu fler appar. Och inspirerat av det minimalistiska OnePlus-designspråket skiftar nya dynamiska bakgrunder färgtoner subtilt baserat på nuvarande utomhustemperaturförhållanden.

Vid sidan av lanseringen tillkännagav OnePlus också sitt partnerskap med Google för att erbjuda Google One, som ger utökad lagring över Google Drive, Gmail och Google Photos och automatisk telefonbackup. Med Google One kommer användare att kunna hålla sina foton, kontakter och mer säkra i molnet. Alla användare av OnePlus 8-serien får en tre-månaders gratis testversion av 100 GB molnlagring, medan ägare av befintliga OnePlus-enheter är berättigade till en provperiod på en månad.

OnePlus 8-serien är också byggd för att ge hands-free och push-to-talk åtkomst till Alexa. Under de kommande månaderna kommer OnePlus att lansera nya funktioner som låter kunderna använda Alexa för att starta en Zen Mode-session och kasta sina telefoner till TV-apparater. Amazon och OnePlus strävar efter att erbjuda kundval och flexibilitet för att interagera med flera rösttjänster, vilket är möjligt med OnePlus 8-serien.

Pris och tillgänglighet
  RAM ROM Pris Datum
OnePlus 8 8GB 128GB 7 695 SEK 10.00, 21 april
OnePlus 8 12GB 256GB 8 695 SEK 10.00, 21 april
OnePlus 8 Pro 8GB 128GB 9 995 SEK 10.00, 21 april
OnePlus 8 Pro 12GB 256GB 10 995 SEK 10.00, 21 april
OnePlus Warp Charge 30 Wireless Charger 769 SEK 10.00, 21 april
OnePlus Bullets Wireless Z 549 SEK 10.00, 21 april

OnePlus 8 Interstellar Glow kommer att börja säljas den 4e maj, alla andra färg-varianter av OnePlus 8-serien är tillgängliga 21 april.

I Sverige kommer OnePlus 8 och OnePlus 8 Pro först att finnas tillgängliga på vår online pop-up den 14 april från 18:00 Svensk tid.

Flaggskeppsserien OnePlus 8 kommer att finnas tillgänglig för förbeställning på OnePlus.com 19.00 Svensk tid den 14 april.

Om OnePlus
OnePlus är en global mobiltillverkare som utmanar konventionella teknikkoncept. OnePlus skapades runt mantrat "Never Settle", och skapar enastående designade telefoner av hög kvalitet och med högpresterande hårdvara. OnePlus frodas i att skapa starka band och att utvecklas tillsammans med sina användare och fans. För mer information, besök oneplus.com.

Mikael Åkerström
PR-Ansvarig OnePlus Sverige