Sig hej til OnePlus 5 – Dobbelt kamera. Klarere fotos.

{{errMsg}}

Sig hej til OnePlus 5 – Dobbelt kamera. Klarere fotos.

Press Release 2017-06-19
NEW YORK – June 20, 2017 – OnePlus har i dag introduceret OnePlus 5, det seneste skud på stammen i deres serie af premium flagskibs-telefoner. Med denne nye enhed er OnePlus i færd med at yderligere demonstrere deres mission: At dele den bedste teknologi med verden.

OnePlus 5 har et dobbelt-kamerasystem, som har den højeste opløsning må markedet. Det giver klarere, bedre fotos end nogensinde før. Dash Charge, OnePlus’ industriførende opladningsteknologi, giver nok strøm til en dag på kun 30 minutter. Qualcomm Snapdragon 835-platformen, sammen med op til 8 GB RAM, giver en behagelig brugerflade med et lavt strømforbrug. OnePLus 5 understøtter også 34 GSM-netværksbånd, så du kan holde forbindelsen overalt i verden.

“OnePlus 5 viser vores nærmest nidkære sans for detaljer, og vores fokus på at levere den bedst mulige brugeroplevelse,”fortæller grundlægger og direktør i OnePlus, Pete Lau. ”Vi har brugt denne tilgang på alle dele af OnePlus 5. For eksempel giver dobbeltkameraet nogle af de klareste fotos på smartphone-markedet i dag, og giver brugeren mere kontrol, så de kan tage fantastiske billeder i alle situationer.”

Fokus på design og detaljer

Med sin tykkelse på 7.25 mm, er OnePlus 5, som kan fås i farverne Midnight Black og Slate Gray, det tyndeste OnePlus-flagskib nogensinde. Den svejsefri aluminimumskonstruktion giver en løbende, hård linje henover telefonens kant. Horizon Line, en af OnePlus’gennemgående designelementer, kaster skygge på den ene side af telefonen, mens lyset får lov til at lande på den anden, hvilket giver et elegant, strømlinet udtryk. Det minimalistiske design bliver yderligere understøttet af de nye, halvmåne-formede antenner, der flyder sammen med toppen og bunden af telefonen. Afrundede hjørner og kanter betyder også, at OnePlus 5 altid ligger godt i hånden.

Dobbelt Kamera. Klarerere Fotos.

OnePlus 5 har et dobbeltkamera-system med den højeste opløsning på markedet i dag. En skræddersyet 16 megapixel-sensor bliver understøttet af en 20-metapixel sensor med en telefotolinse, så afstanden mellem telefonen og motivet nemmere kan bedømmes. En stor blændeåbning på f/1.7 giver mulighed for hurtigere billeder, og kan kompensere for rysten, så billederne bliver mere stabile.

I Portrættilstand arbejder de to sensorer sammen for at skabe en forskel mellem ansigter og baggrunde, mens en skræddersyet software-algoritme holder dit motiv skarpt og velbelyst. Dette resulterer i en professional dybdeskarpheds-effekt (bokeh), der holder motivet skarpt foran en sløret baggrund. Smart Capture kombinerer optisk zoom med Multi-Frame-teknologi, og giver dig mulighed for at zoome ind med større klarhed, mens Fast AF bruger de to kameraer til at mere nøjagtigt vurdere dybde – og dermed gøre autofokus op til 40% hurtigere.

Den helt nye Pro Mode giver smartphonebrugere adgang til kraftfulde funktioner, der før har været forbeholdt spejlreflekskamerarer, som f.eks ISO, hvidbalance, lukkehastighed, fokus og eksponering, såvel som et histogram på skærmen og mulighed for at tage RAW-billedfiler, så du har komplet kontrol over redigeringen efterfølgende.

Strøm til en dag på en halv time

Som først set med OnePlus 3, er Dash Charge den hurtigste opladeløsning noget sted på markedet i hele verden. En hurtig, halv-times opladning giver OnePlus 5 nok strøm til at komme igennem dagen. Ved hjælp af en højere strømstyrke, og ved at flytte strømhåndteringen fra telefonen til adapteren, så telefonen ikke overopheder, kan Dash Charge endda blive ved med at lade telefonen op under krævende forhold, som ved grafisk intensive spil, eller når GPSen er i brug. Batteriet på 3,300 mAh holder også op til 20% længere end OnePlus 3T.

En silkeblød oplevelse

Gennem en combination af kraftig hardware og intelligent software, så giver OnePlus 5 en brugeroplevelse, der er gnidningsfri.

OnePlus 5 udnytter den superydende Quallcomm Snapdragon 835-platform, der giver kraftig ydelse med op til 40% lavere strømforbrug. Med op til 8 GB LPDDR4X RAM, kan OnePlus 5 køre en større mængde apps i baggrunden uden et sekunds forsinkelse. Kombinationen af UFS 2.1 og en ny, to-banet ROM betyder også, at lagerpladsen på telefonen er 26% hurtigere når der skal gøres alt fra at installere en app til at starte et spil.

OnePlus’ eget operativsystem, OxygenOS, er designet til at raffinere Androids kernefunktionaliteter med nye funktioner og optimeringer, der giver værdi til brugeroplevelsen. Nye funktioner i OnePlus 5 inkluderer læsetilstand, som bruger en lysføler og gråtoner til at gøre læsning på telefonen lige så behageligt som at læse en rigtig bog. Gaming Do Not Disturb Mode giver brugere mulighed for at spille deres yndlingsspil uden at blive forstyrret af notifikationer eller utilsigtede tastetryk. Med App Priority loader OnePlus 5 selv dine mest brugte apps, så de er klar til dig, når du skal bruge dem – hvilket gør den endnu hurtigere.

Pris og tilgængelighed

OnePlus 5 vil kunne købes tidligt på oneplus.net umiddelbart efter annonceringen den 20. Juni. Salget vil være tilgængligt for kunder, der har en speciel kode, der vil blive annonceret under vores annoncerings-keynote. OnePlus 5 vil først kunne købes direkte på én-dags pop-up butikker i New York den 20. juni, samt i London, Berlin, Paris, Amsterdam, Helsinki og København den 21 juni. Åbent salg vil begynde på OnePlus.net fra den 27. juni.

Midnight Black-versionen (8 GB RAM / 128 GB lagerplads) vil koste USD 539 / EUR 559 / GBP 499 / CAD 719. Slate Gray-versionen (6 GB RAM / 64GB lagerplads) koster USD 479 / EUR 499 / GBP 449 / CAD 649.

Om OnePlus

OnePlus er en verdensomspændende mobilteknologivirksomhed, der udfordrer konventionelle koncepter omkring teknologi. Med grundlag i deres motto, “Never Settle, skaber OnePlus fantastisk designede enheder med høj byggekvalitet og kraftfuld hardware. OnePlus er bedst, når de knytter stærke bånd, og vokser sammen med deres fællesskab af brugere og fans. For mere information, besøg OnePlus.net.