OnePlus Piano tavoitti tuhansia ympäri Eurooppaa – Helsingissä kuultiin myös ikoninen Sandstorm

2019/11/20

OnePlus rakensi erikoispianon 17 älypuhelimen avulla. OnePlus Piano kiersi Englannin, Ranskan ja Saksan kautta Suomeen viime viikonloppuna. Helsingin päärautatieasemalla järjestetty tapahtuma keräsi lauantaipäivän aikana satoja kuulijoita.

OnePlus ilahdutti helsinkiläisiä erityisellä musiikkiesityksellä viime viikonloppuna Helsingin päärautatieasemalla. OnePlus Pianon koskettimina toimivat 17 vierekkäin asetettua OnePlus 7T Pro -älypuhelinta. Puhelinten suuret ja responsiiviset näytöt muistuttivat erehdyttävästi perinteisen pianon koskettimia.

Älypuhelimet ja pianon tekniikka varmistivat, että äänen tuottamiseksi riittää herkkä kosketus. Soitin suunniteltiin ja valmistettiin tietokoneella ohjattavien työkalujen avulla. Pianossa oli kaksi tietokonetta, jotka vastaanottivat koskettimista lähtevät tulosignaalit ja syntetisoivat nuotit. Koskettimien visuaalisuus tuotettiin erityisen graafisen käyttöliittymän avulla.

Pianistina toimi lontoolainen Karim Kamar, joka soitti valmiin soittolistan lisäksi yleisön toivomia kappaleita. Yleisö sai myös itse kokeilla pianolla soittamista. Erikoispianolla onnistui jopa glissandon eli kaikkien koskettimien nopea pyyhkäisy.

Ennen Helsinkiä Kamar ja OnePlus Piano vierailivat Lontoossa, Pariisissa ja Rothenburg ob der Tauberissa Saksassa.

OnePlus Piano numeroina:

• 1 200 minuuttia soittoa kiertueen aikana

• 3 millisekuntia: kosketuksesta ääneen kuluva aika

• 1 200 soitettua nuottia minuuttia kohden

Heidi Penttinen, viestintäpäällikkö, OnePlus Suomi ja Baltia, +358 45 139 3229, heidi.penttinen@oneplus.com

OnePlus on kansainvälinen mobiiliteknologiayhtiö, joka haastaa teknologian perinteisiä käsitteitä. ”Never Settle” -asenteen ympärille perustettu OnePlus tuo markkinoille erinomaisesti suunniteltuja tuotteita, joille on ominaista ensiluokkainen laatu ja tehokas laitteisto. OnePlus kasvaa yhdessä faniyhteisönsä kanssa. Lisätietoja osoitteessa oneplus.com.