OnePlus introduceert nieuwe OnePlus 7T Pro en OnePlus 7T Pro McLaren-editie

2019/10/10

OnePlus introduceert de OnePlus 7T Pro en de OnePlus 7T Pro McLaren-editie. De twee smartphones zijn de kers op de taart van de reeks flagship-modellen uit de OnePlus 7T-serie.

“Onze nieuwe flagship-modellen laten zien hoe OnePlus steeds opnieuw streeft naar een geweldige gebruikerservaring”, zegt Pete Lau, CEO en oprichter van OnePlus. “De OnePlus 7T Pro combineert de nieuwste innovaties met onze kenmerkende eigenschappen, zoals de het 90Hz Fluid-display en een drievoudige camera. Beide features staan garant voor een volgende stap in een snelle en soepele gebruikerservaring. En om de grenzen van premium smartphones te verleggen, hebben we er daarnaast voor gekozen opnieuw een samenwerking aan te gaan met McLaren.”

OnePlus 7T Pro

OnePlus voegt de OnePlus 7T Pro toe aan zijn premium collectie smartphones. Het nieuwe toestel draait op het besturingssysteem OxygenOS 10.0 en biedt een snellere en soepelere ervaring dan ooit te voren.

90Hz Fluid-display

OnePlus introduceerde als eerste smartphonefabrikant het 90Hz Fluid-display, die nu ook op de OnePlus 7T Pro aanwezig is. Het edge-to-edge-display van de nieuwe smartphone biedt een naadloze kijkervaring en resulteert in een luxueuze look and feel. Of je nu over het internet surft of door foto’s scrolt: elke aanraking is vloeiend dankzij het supergevoelige 90Hz-display. Daarnaast zorgt de QHD+-resolutie – met een indrukwekkende 3120x1440 resolutie van 516 pixels per inch – voor een ongelooflijke helderheid.

Drievoudige camera’s

Met het krachtige, drievoudige camerasysteem van de OnePlus 7T Pro is het net of je een complete fotostudio in handen hebt. Dankzij UltraShot, de camerasoftware van OnePlus, leg je dramatische zonsondergangen en adembenemende landschappen op ongeëvenaarde wijze vast. De software maakt indrukwekkende portretten mogelijk en presteert ook goed bij weinig licht. Kleine voorwerpen breng je dankzij de nieuwe macro-modus groots in beeld. En dankzij de geavanceerde hybride beeldstabilisator – waarbij OIS- en EIS-technologieën worden gecombineerd – creëer je zonder moeite scherpe en vloeiende video’s.

De volgende stap in snelle en soepele prestaties

Een nieuw OnePlus-flagship-model zou niet compleet zijn zonder verbeterde prestaties en oplaadcapaciteiten. Die verbeterde prestaties worden mogelijk gemaakt door de Qualcomm® Snapdragon™ 855 Plus-processor, met 15 procent snellere grafische rendering en hogere verwerkingssnelheden. Gecombineerd met de supersnelle UFS 3.0-opslag tilt de OnePlus 7T Pro de ‘fast and smooth’-ervaring naar een nóg hoger niveau.

Ook de nieuwste snellaadtechnologie van OnePlus, Warp Charge 30T, is terug te vinden op de OnePlus 7T Pro. Het resultaat? 23 procent sneller laden dan Warp Charge 30 en een smartphone die binnen een half uur tijd is opgeladen tot 68 procent. Bovendien houdt de technologie het toestel koel, zelfs wanneer je tijdens het laden een zware game speelt.

OnePlus 7T Pro McLaren-editie

De OnePlus 7T Pro McLaren-editie is geïnspireerd op het kenmerkende McLaren-design en is een ode aan de innovatieve geest van het merk. De smartphone wordt subtiel en stijlvol geaccentueerd door het voor McLaren iconische papaja-oranje – een eerbetoon aan McLaren Racing en ook terug te zien in de huidige McLaren Racing Formule 1-auto. Dit aandacht voor detail komt ook terug in het telefoonhoesje van de OnePlus 7T Pro McLaren-editie. Het hoesje is zorgvuldig ontworpen en gemaakt met Alcantara, een composietmateriaal dat aangenaam aanvoelt, ontzettend duurzaam is en voor een goede grip zorgt.

Aangepaste McLaren-software

McLaren's iconische racekleuren komen tot leven met exclusieve animaties, thema's en wallpapers. Het vergrendelscherm is uitgerust met een minimalistische klok, geïnspireerd op het tijdloze dashboard van McLaren. Bij elke notificatie licht de rand van het gebogen scherm subtiel op in een papaja-oranje gloed. Unieke pictogrammen, speciaal ontworpen voor de OnePlus 7T Pro McLaren-editie, maken de McLaren-ervaring compleet.

Supersnelle prestaties

Met 256 GB UFS 3.0 opslag en 12 GB LPDDR4X RAM combineert de OnePlus 7T Pro McLaren-editie flagship-hardware met verfijnde software voor razendsnelle prestaties – net als in een supercar. De OnePlus 7T Pro McLaren-editie is bovendien net als de normale 7T Pro voorzien van de nieuwste Qualcomm® Snapdragon™ 855 Plus-processor.

"We zijn erg blij dat we weer met McLaren konden samenwerken en het iconische merk als inspiratiebron mochten gebruiken voor dit ongelooflijke stukje technologie", zegt Lau. “Dit limited-edition-toestel is een eerbetoon aan het continue streven naar nóg betere prestaties van beide merken, en voorziet gebruikers van de best mogelijke smartphone-ervaring.”

Mike Flewitt, Chief Executive Officer, McLaren Automotive: “"Na de succesvolle 'Salute to Speed'-lancering van vorig jaar zijn we verheugd om samen met onze partner OnePlus opnieuw een McLaren-smartphone op de markt te brengen. Ons gezamenlijke streven naar innovatie bereikt zijn hoogtepunt met de nieuwe OnePlus 7T Pro McLaren-editie. De OnePlus 7T Pro is de belichaming van onze gedeelde passie voor design, vakmanschap en innovatie. We kijken ernaar uit om te zien hoe deze samenwerking wordt ontvangen door technologieliefhebbers en McLaren-fans wereldwijd.”

OxygenOS 10.0

De OnePlus 7T-smartphones worden geleverd met OxygenOS 10.0, het nieuwste besturingssysteem van OnePlus gebaseerd op Android 10. OxygenOS 10.0 is ontworpen om elke aanraking van je smartphonescherm plezierig, soepel en snel te maken.

Kenmerken zijn onder andere:

• Horizon-licht – De 7T Pro heeft vier verschillende kleuren horizonlicht om uit te kiezen.

• Personaliseren – Nieuwe voorkeursinstellingen, zoals wallpapers, klokstijlen en het horizonlicht, bevinden zich nu op dezelfde plek.

• Schakelen tussen apps in landscapemodus – Schakelen tussen apps terwijl je een video kijkt in landscapesmodus, zonder terug te hoeven gaan naar portretmodus.

Prijzen en verkrijgbaarheid

• De OnePlus 7T in Glacier Blue en Frosted Silver 8GB + 128GB is verkrijgbaar vanaf 17 oktober voor €599,-

• De OnePlus 7T Pro in Haze Blue 8GB + 256GB is verkrijgbaar vanaf 17 oktober voor €759,-

• De OnePlus 7T Pro McLaren Edition 12GB + 256GB is verkrijgbaar vanaf 5 november voor €859,-

Alle prijzen zijn inclusief btw en verkrijgbaar op OnePlus.com en bij Belsimpel, Coolblue en T-Mobile.